• Fysiodmous

Producten

Fysiotherapie
Fysiotherapie is een paramedische dienstverlening aan mensen die om een of andere reden klachten ervaren aan het bewegingsapparaat.  De fysiotherapeutische behandeling is erop gericht om klachten aan het bewegingsapparaat te verminderen of er wordt een revalidatieproces gestart om weer aan te sterken na een operatie. Ook kunnen er preventieve adviezen gegeven of maatregelen genomen worden om te voorkomen dat er een klacht ontstaat of dat een klacht erger wordt.

Oefentherapie
Oefentherapie is een fysiotherapeutisch middel om met gerichte mobiliserende, stabiliserende, spierversterkende en corrigerende oefeningen een klacht aan het bewegingsapparaat te verminderen.

Massage
Massage is een fysiotherapeutisch middel om de doorbloeding te verbeteren in een spier of pees zodat afvalstoffen sneller afgevoerd kunnen worden.

Ademtherapie
Ademtherapie is een fysiotherapeutisch middel dat wordt ingezet bij ademproblemen, veroorzaakt door longaandoeningen zoals C.O.P.D. of bijvoorbeeld na een operatie of longontsteking. Technieken om de ademhaling te verbeteren, vastzittend slijm los te maken of om beter te kunnen ophoesten worden hierbij aangeleerd.

Geriatriefysiotherapie
Geriatriefysiotherapie bestaat met name uit oefentherapie en advisering, en is gericht op het herwinnen en het behouden van ADL-zelfstandigheid en het zo goed mogelijk om leren gaan met ontstane beperkingen.
De geriatriefysiotherapeut adviseert en begeleidt tevens gezinsleden, mantelzorgers en verzorgenden van een cliënt/patiënt.
Het advies kan betrekking hebben op de gevolgen en de prognose van verschillende ziektebeelden, het voorkomen van valincidenten, het maken van transfers, het gebruik van (loop) hulpmiddelen en het uitvoeren van dagelijkse handelingen.

Geïntegreerde Thuiszorgtherapie
Deze vorm van therapie is ontwikkeld omdat steeds meer mensen met het ouder worden zo lang mogelijk in hun eigen huis willen blijven wonen. Ze willen daarbij zo onafhankelijk en zelfstandig mogelijk blijven. Om aan deze wensen te voldoen is het belangrijk dat de zelfredzaamheid zoveel mogelijk behouden blijft en dat er een veilige woonsituatie is.
De geïntegreerde thuiszorgtherapeut kan helpen bij problemen op het gebied van mobiliteit, evenwicht, staan en lopen. Ook is individueel gerichte valpreventie vaak heel belangrijk. Verder zijn aanpassingen in de woonomgeving en ADL-training vaker nodig om zo zelfredzaam en veilig mogelijk thuis te kunnen blijven wonen.